Η εξάπλωση του οικονομικού εγκλήματος τόσο σε διεθνές όσο και σε εθνικό επίπεδο, σε συνδυασμό με τις διαρκώς μεταβαλλόμενες τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την αθέμιτη διακίνηση και απόκρυψη κεφαλαίων, αποτελούν βασικά προβλήματα του σύγχρονου Κράτους και στο πλαίσιο αυτό ο έλεγχος της νομιμότητας της περιουσιακής κατάστασης, προσώπων εκτεθειμένων στον κίνδυνο διαφθοράς καθίσταται πολύτιμο εργαλείο.

Η ανεξαρτησία της Αρχής και τα εργαλεία που της παρέχονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο καθιστούν τη Γ’ Μονάδα κατάλληλο και αποτελεσματικό όργανο ελέγχου των Δ.Π.Κ., με βάση τα απροσωπόληπτα και διαυγή κριτήρια που καθορίζει ο νομοθέτης.

Στο μέτρο αυτό, οι αλλαγές που έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια στο νομοθετικό πλαίσιο, η υιοθέτηση βέλτιστων εργαλείων και πρακτικών αλλά και ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας υποβολής των δηλώσεων περιουσιακής μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, καθιστούν τον έλεγχο αποτελεσματικότερο, αποδοτικότερο και ικανό να υπηρετήσει τους θεσμούς της διαφάνειας και της χρηστής διακυβέρνησης. Επιπλέον, η αυξημένη ευαισθητοποίηση των πολιτών οδηγεί στη συμμόρφωση των εμπλεκόμενων στην υποχρέωση κατάρτισης ετήσιων καταστάσεων υπόχρεων και στην υποχρέωση σε Δ.Π.Κ..

Η Γ΄ Μονάδα προσηλωμένη στις αξίες της ακεραιότητας, της διαφάνειας και της λογοδοσίας και έχοντας επίγνωση των προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει είναι αποφασισμένη να πετύχει τους στόχους που έχει βασιζόμενη στον επαγγελματισμό, στις ικανότητες και στην αφοσίωση όλων των στελεχών της.